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Silvia Pérez Bou

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Áreas de interés

Materias primas y certificaciones


Moda y economía circular


Punto de venta físico


Salud y seguridad en productos de moda


Sostenibilidad social de la moda: derechos humanos y desarrollo


Verdades y mitos del reciclaje

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Silvia Pérez Bou es profesora en ISEM Fashion Business School y en la Escuela de Arquitectura de la Universidad de Navarra, donde imparte asignaturas relacionadas con la sostenibilidad y el diseño circular. Dirige el Máster Ejecutivo de Dirección de Empresas de Moda (FBA) y el área de sostenibilidad en ISEM.

Arquitecto y Doctora en Ingeniería Civil y Urbanismo, Máster en Transporte, Territorio y Urbanismo y Arquitecta por la Universitat Politècnica de Valencia.

Ha hecho estancias de investigación en el College of Design and Engineering de NUS (Singapur), en la Escuela de Ingeniería Textil de la Universidad de Minho (Portugal), en el Instituto Francés de la Moda (Francia), y en la Universidad de Bonn (Alemania).

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PUBLICACIONES PRINCIPALES

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investigacion_silvia-publicacion-ECOALF

Libro

ECOALF: retail experience - visceral, behavioural and reflective design for engaging a sustainability community.
Silvia Pérez-Bou, Javier Antón Sancho and Nicola Arcenas (2024).
In Customer Experience in Fashion Retailing, Edited by Bethan Alexander. Routledge. DOI: 10.4324/9781003378099

investigacion_silvia-publicacion-Technological

Artículo de investigación

Technological innovation in service of the circular economy in the fashion supply chain: Exploring the Made in Italy perspective.
Eleonora Acciai, Silvia Pérez-Bou (2024).
Global Fashion Management Conference 2024 Global Fashion Management Conference at Milan (2024.07) p.93

investigacion_silvia-publicacion-Arquitecture

Artículo de investigación

Arquitecture and evolution of luxury brand´s flagships. A comparison between European and Asian culture.
Marc Hormigos-Surià, Silvia Pérez-Bou (2024).
Global Fashion Management Conference 2024 Global Fashion Management Conference at Milan (2024.07) p.343

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investigacion_silvia-publicacion-Co-creating

Artículo de investigación

Co-creating Case Studies to Teach and Learn Fashion at a Business School.
Silvia Pérez-Bou , María Ángeles Burguera , and Teresa Sádaba (2024).
En J. Cunha et al. (Eds.): CIMODE 2023, Advances in Fashion and Design Research II, pp. 272–279, 2024. 

investigacion_silvia-publicacion-Education

Artículo de investigación

Education for Sustainability, the Link Between Food and Fashion Industries: Case-Based Learning.
Silvia Pérez-Bou, María Ángeles Burguera, Silvia Mazzucotelli Salice, and Ludovica Carini (2024).
En I. Cantista et al. (Eds.): GFC 2023, Fashion for the Common Good, pp. 175–190, 2024.   

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Artículo de investigación

Fashion for the Common Good
Isabel Cantista, Elaine L. Ritch, Linda Shearer, Silvia Pérez-Bou, Sonika Soni Khar. (Editors) (2024). ​​​​​​
Proceedings Global Fashion Conference November 16th–18th 2023. Springer Nature. ISBN 978-3-031-50251-4 

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investigacion_silvia-publicacion-leather-industry

Artículo de investigación

From the leather industry to building sector: Exploration of potential applications of discarded solid wastes
Vidaurre-Arbizu, M., Pérez-Bou, S., Zuazua-Ros, S., Martín-Gómez, C. (2021).
Journal of Cleaner Production, Volume 291, 2021, 125960.

investigacion_silvia-publicacion-human-factor

Artículo de investigación

Human factors for a successful Integrated Design Process in Zero Energy Buildings: leadership, trust, and goal orientation. A case study in Singapore.
Pérez-Bou, S., Kishnani, N., & Dutta, A. (2024).
Architectural Engineering and Design Management, 20(4), 928–945. 

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Artículo de investigación

Politics, sustainability and innovation in fast fashion and luxury fashion groups
Silvia Pérez Bou e Isabel Cantista
Año: 2022

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investigadores_silvia_publicacion2

Artículo de investigación

Millennials and Fashion: Branding and Positioning through Digital Interactions
Joan Francesc Fondevila-Gascón, Pedro Mir Bernal, Patricia SanMiguel, Teresa Sádaba, Silvia Pérez-Bou
Año: 2021

investigadores_silvia_publicacion3

Artículo de investigación

How to communicate sustainability: From the corporate Web to E-commerce. The case of the fashion industry
Patricia SanMiguel, Silvia Pérez-Bou, Teresa Sádaba, Pedro Mir-Bernal
Año: 2021

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